maanantai 29. lokakuuta 2007

AGIA

Viime torstaina oltiin jälleen agilityssä. Otettiin jälleen yhtä ja kahta hyppyä, ylösmeno kontaktia, pussia, kiertämistä ja pientä radan pätkää jossa oli hyppy-putki-pituus (parilla palikalla).

Tällä kertaa kokeiltiin niitä yhtä ja kahta hyppyä niin että ohjaan Veetin kaartuvalla linjalla sille hypylle. Näin minun ei tarvinnut kauheasti varmistella Veetin hyppäämistä kurottamalla siivekkeen yli, mikä usein johti siihen, että Veeti tuli toisen esteen ohi minun perään. Tämä onnistui hyvin ja Veeti ei enää tullut minun perään ensimmäisen esteen jälkeen. Tätä hinkattiin muutaman kerran molemmista suunnista.

Ylös meno kontakti sujuu jo aika hyvin ja enää ei tarvitse painaa Veetiä alas vaan se hakee itse itsensä makuu asentoon kun laittaa nannakäden nyrkissä kontaktille.

Pussiakin kokeiltiin niin että minä olin pitelemässä pussin toista päätä auki ja Pete vei Veetin toiseen päähän ja ohjasi pussiin kun minä huutelin toisesta päästä. Pussi ei alkuunsa ainakaan ollut kauhean kiva juttu ja aika pelottavakin, mutta saatiin muutama onnistunut läpi meno ja siihen lopetettiin.

Kiertämistä harjoittelin ensin muurin pääty palalla ja sen jälkeen hyppy esteen siivekkeellä. Veeti oppi sen ihan hetkessä. Ei mennyt kauan kun se kiersi vaikka minä en mennyt lähellekään tuota tolppaa ja siivekettä.

Pieneen radan pätkään tutustuttiin este kerrallaan ja pikku hiljaa niitä yhdistämällä. Jostain syystä rata ei onnistunut kun ohjasin oikealta puolelta, mutta vasemmalta puolelta kun ohjasin, Veeti meni tosi hienosti! Alkuunsa oli vaikeaa yhdistää putki ja pituus hyppy, mutta kyllä sekin sitten loppujen lopuksi onnistui.

Ylösmeno kontaktia voisi kokeilla niin että joku muu pitää nannaa kontaktilla ja minä ohjaan Veetin siihen niin kuin minä ohjaisin ihan oikeastikin.
Myös oikealta puolelta ohjaamista pitää opetella kun se tuntui tökkivän viimeksi.

Lisäksi kaikkea muuta mitä nyt voi harjoitella.

Ei kommentteja: