sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Paaaaaljon juttuja

Paljon on taas kerennyt tapahtua viime aikoina...

Heti pääsiäisen jälkeen aloitin työt. Tosin en mitään koulutusta vastaavaa, mutta töitä kuitenkin. Tehdään aamu- ja iltavuoroa ja se onkin oikeastaa syy miksi mä en ole tänne viime aikoina kirjoitellut.

Pääsiäisen jälkeisen viikon ohjelma oli seuraava: tiistai aamuna paimentamaan Somerolle, torstaina agsa treenit ja perjantain Puutarhan Kevät 2010 -messut, mutta toisin kävi. En päässyt paimentamaan, koska olin aamuvuorossa, en jaksanut lähteä treeneihin, koska olin niin väsynyt ja hieman nuhainen ja perjantaina työt haittasivat jälleen vapaa-aikaa. Samoin kävi kaikelle ilta ohjelmalle tällä viikolla, koska olin iltavuorossa. Perjantaina ei tosin ollut kuin kolme tuntia töitä, joten silloin pääsi helpolla. Ammuisin tosin riitti ohjelmaa: maanantai ja tiistai aamu meni nukkuessa sillä teimme molempina päivinä pidempää vuoroa. Keskiviikkonakin olisin halunut nukkua pidempään, mutta oli pakko vääntäytyä kahdeksan aikaa ylös, jotta kerkeen ennen kymmentä verikokeisiin Saloon missattuani maanantaiksi varaamani ajan... :/ Samalla reissulla juoksin sekä Kelassa että Verotoimistossa. Torstai aamun vääntäydyin jälleen jo seitsemän aikaa ylös jotta pääsisin tallille. Sinne oli ihan pakko päästä pitkästä aikaa! Ja hyvä oli että menin sillä sain tavata ensimmäisen kerran Sohvi-varsan, joka oli syntynyt viikkoa aikaisemmin ja oli niin söpö kuin olla ja voi. Ei kenelläkään voin olla noin pientä turpaa ja pieniä kavioita ja silkin pehmeää karvaa ja harjaa. AIVAN IHANA! Perjantaina nousinkin jo heti kuudelta aamulla, jotta kerkeisin käymään Lohjalla iskän korjaamolla vaihdattamassa kesärenkaat ja tsekkauttamassa muutaman muun jutun autosta, jotka tarvitsisi "pientä" huoltoa... Kuten huomaatte ei paljoon koiran treenaamista ole tuohon soppaan saanut sekoitettua.

Viikonloppu oli yhtälailla täynnä toimintaa... Lauantaina lähdimme heti aamusta paikallisen kukkakaupan kautta Lohjalle rakkaan Mammani hautajaisiin. Niin paljon kuin inhoankin hautajaisia menivät nämä kohtuullisen hyvin ja muistotilaisuudessa sain mahdollisuuden tutustua paremmin Mamman runosuonen tuotoksiin ja ilokseni huomasin, että olin jopa ylpeä Mamman tuotoksista vaikka en mitään runoudesta ymmärrä. Tässä yksi jonka luin tilaisuudessa vieraille ja sanoisin, että tämä on kuin minulle luotu tämä runo:

"Eteenpäin

Jokaisella elämässään on ohjenuora
tässä nyt yhtä tahdon esiin tuoda
jo lapsena kun pahaa tein
ja pienempää tukasta vein
murahti vaari,
niin ain
mut mä aattelin, et eteenpäin

Kouluaikana kun jotain sattui
lakki hukkui tai saappaat kastui
oli tiedossa vastaus kuultavaksi
se korvissa kasvoi huutavaksi
niin ain,
mut mä aattelin, et eteenpäin

Laiskanläksyn kun joskus sorruin
niin opettaja, mua kovin torui
vaik mä yritin parhaani tehdä
ei auennut, vaan se tiivis kehä
taaskin kuulin tuon tutun jutun
niin ain,
ja taaskin yritin eteenpäin

Sitten tuli unelma suuri ja johtava
työelämä kiehtoi, tulevaisuus oli hohtava
kunnes ensitili luulot haihdutti
ja unelmat suuret laihdutti
silloin soi tuttu sävel
niin ain,
mut mä aattelin, et eteenpäin"
Taimi Vainio, ensiesitys eläkkeensaajien tilaisuudessa 25.4.1984

Mammahan oli myös kova taulun maalaaja ja viimeisen taulunsa Mamma maalasi meille tänne Krinttilään tupaantuliaislahjaksi ja minun ylioppilaslahjaksi.

Launatai iltapäivällä lähdinkin katsomaan agilitykisoja Lohjan Aurlahteen, jossa oli paljon tuttuja! Kiitos Pia auton pukukoppina lainaamisesta! Ja kiitos kaikille muille hyvästä seurasta!

Sunnuntaina katseltiin tietenkin aamupäivä silmäkovana telkkaria sillä Elixiristä tuli AGILITYA! Ajatelkaa! Kyllä oli hieno seurata ihan oikealta TV-kanavalta agilitya! Luksus-tunne! Tästä inspiroituneena sain taivuteltua Danin pihalle minun kanssani tekemään ping pong treeniä Fiille perusestesarjalla 5 esteellä ja rimat 20cm. Pienen tauon jälkeen nostin rimat 25 cm ja pienen alkukompuroinnin jälkeen Fii alkoi taas menemään suht puhtaasti! Eli voisiko olla mahdollista, että sen hyppytekniikka olisi jo parempi?!?!?! Täytyy varmaan alkaa väläyttelee sille niitä korkeampia esteitä pidennetyllä viimeisellä välillä...

Tämän jälkeen lähdettiin KisAn kentälle käymään, jossa Dani piti minulle sellaisen pikaisen tekniikka & nopeus treenin, mikä oli kyllä oikein kattava sillä minun kunto ei olisi kestänyt yhtään enempää... :) Mutta hauskaa oli ja olen tyytyväinen, että sain tuon ukon körilään pitämään minulle sellaisen! Näitä myös jatketaan!

Oikeastaan vähän valehtelin teille tuossa aikaisemmin. Olen minä kerennyt Fiin kanssa ottamaan muutamat kontakti treenit siellä sun täällä, mutta luulen että Anetella soi taas kohta puhelin uuden tapaamisen suhteen, jotta voidaan taas katsastaa olenko tehnyt hommia oikein... Nyt täytyy alkaa myös suunnittelemaan keppitreeniä. Olen vähän odotellut että saisin nuo uudet keppini maalattua ennen kuin lähden niitä tuonne ulos tökkimään...

Mutta tässä taisi olla taas kaikki kuulumiset parin viikon ajalta!

Ei kommentteja: