maanantai 12. lokakuuta 2009

Juttuja

Jos kirjoittelis tännekkin taas pitkästä aikaa...
Minun elämään ei kuulu edelleenkään mitään erityisen hyvää, mutta ei anneta sen nyt häiritä.

Lauantaina oli Varsinais-Suomen piirimestaruuskisat ja voi vitsi että olin iloinen tai voisiko sitä jopa sanoa että ylpeä? Vaikka ei ne ihmiset siellä mitenkään mun ansiosta ollut, mutta olin vaan niin ylpeä että kaikki tutut on jaksanu niin hyvin treenata ja muutenkin. TSAUlaiset pärjäs hurjan hienosti! Joukkue kisassa jokaisessa säkäluokassa TSAUn kakkos joukkueet nappasivat hopeaa tai pronssia ja yksilökisassa TSAUlaiset pärjäsivät myös loistavasti! Mineissä nimittäin piirimestaruuden nappasivat Hanna Miettinen ja Hulda ja makseissa tuli peräti vitos voitto (voiko noin sanoa tai siis kirjoittaa?) kun kaikki 5 ensimmäistä sijaa meni TSAUlaisille ja Jouni Orenius ja Yoko nappasivat tietenkin piirimestaruuden, vaikka Jouni kovin vaatimaton asian suhteen oli kun heille tuli toiselta radalta vitonen. Kisoissa oli vielä muitakin TSAUlaisia, jotka pärjäsivät myös hienosti!
Ja sitten Tassulaiset! Olipa hienoa nähdä että Tassut olivat saaneet kerättyä monta joukkuettä piirimestaruuksiin ja vaikka tuloksia ei mitenkään hurjasti tullutkaan niin oli ihana nähdä että suht alottelevat koirakot olivat uskaltautuneet niinkin hurjaan joukkoon kisaamaan! Aivan loistavaa! Niin sitä pitää!

Itsellä tuli tietenkin kisojen myötä hirmu hinku kisaamaan ja mielellään reenailisin ihan kunnolla, mutta Veeti kerää edelleen kierroksia tylsällä elämällä ja pääsee aina välillä tekemään vauhti suoraa ja Fii käyttäytyy nykyään kuin sika ja varsinkin agility hallilla. Mä olenkin nyt ottanut sen kanssa sellasen kurin palautuksen mikä jatkuu edelleen ja toivottavasti se alkaa tuottamaan tulosta nopeasti. Fiillä pitäisi myös alkaa se kiima näitä aikoja ja mä toivon että se aloittaa sen pian tai ainakin niin että me päästään sitten loppuvuoden koulutuksiin. Siitä puhen ollen me ollaan Even kanssa taas varattu Nooralle koulutus aika ja se on joulukuun alussa ja sitten sain inspiraation tutustua paimennukseen ja tilasin Kaisa Hilskalta yksityistunnin asian tiimoilta. Oikeastaan minulla ei ole mitään odotuksia tältä tunnilta, mutta on mukava mennä katsomaan miten noi koirat lampaisiin reagoi ja sitten täytyy kattoa uudelleen olisko paimennuskärpänen purrut. Olisin ensin halunut mennä sellaiselle kurssille, mutta se oli sitten tietenkin juuri samana päivänä kun meillä on agility treenit joten en voinut siihen sitten mennä. Oishan täältä lähempääkin tietysti löytynyt joitain paimennusihmisiä, mutta olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että mulla on joko väärän rotuinen koira tai sitten me ei olla ollenkaan päteviä paimennukseen ja Hilskan kanssa meillä on ollut aikaisemminkin juttua tästä lampaisiin tutustumisesta, joten päätin aloittaa sieltä. Mitään en paimennuksesta vielä ymmärrä enkä sitä lähde kauheella paahteella opiskelemaan ennen kuin näen miten mun koirat niihin lampaisiin raegoi ja muutenkin pääsen keskustelemaan asiasta tietävän ihmisen kanssa.

Siinä kai noi suurimmat kuulumiset ;)

Ei kommentteja: